A- A A+

טיפים לכיוון תנוחת ישיבה נכונה

ישנה רק דרך אחת שבה כל התנאים שלעיל ימולאו. מובן שהתרגלנו לתנוחת ישיבה אחרת וזו הסיבה שבפעמים הראשונות אנו עלולים למצוא את תנוחת הישיבה הנכונה כלא נוחה, אך מובטח שמי שיקפיד על תנוחת ישיבה זו למשך שלושה שבועות, יתרגל אליה וימצא אותה נוחה ומתגמלת ביותר:

  1. ברכב אוטומטי, רגל שמאל תיוצב על ה"דוושה המתה" (הדוושה השמאלית ביותר ברכב) ותדחוק את הישבן פנימה לתוך המושב. חשוב להקפיד שרגל שמאל תשאר במקום זה לאורך כל הנסיעה. מה נרויח מכך? בזמן נסיעה הרכב פונה ומתנדנד ומפעיל על גופינו עומסים רבים, אליהם מתנגדים שרירי הגב שלנו. אך שרירי הרגליים חזקים משרירי הגב שלנו. זו הסיבה שאנחנו מייצבים את הגוף עם הרגל וכך מקלים על שרירי הגב הכואבים.
  2. את רגל ימין נניח על דוושת הבלם ונלחץ עליה בכל הכוח. ואז עוד קצת. השאיפה היא שבעת בלימת חירום הרגל תהיה בזוית של 120 מעלות. אם הרגל מתיישרת - סימן שאתה יושב רחוק ועליך לקרב את המושב להגה. אם הרגל מגיעה ל 90 מעלות או פחות - סימן שאתה קרוב מדי. כוון את מרחק המושב כך שתיווצר זוית של 120 מעלות בעת בלימת חירום. מה נרויח מכך? בעת בלימת חירום אנו רוצים להפיק את הבלימה החזקה ביותר האפשרית. אם הרגל מתיישרת נבלום פחות חזק. יתרה מכך, מכת התאונה תעבור בקוי ישר מהרגל אל בסיס עמוד השדרה ותפגע בנו קשות.
  3. את שורש כף היד (נקודת החיבור בין הזרוע לכף היד) נניח בשעה 12 על ההגה. במצב זה נבדוק האם הגב שלנו נוגע במושב. אם לא - עלינו להזקיף את מסעד המושב. מה נרויח מכך? ככל שניצור יותר נקודות מגע את הידיים בשעה 3 ו- 9 על גבי ההגה. בדוק שהזווית במרפק היד היא 90 מעלות. אם יותר- הזדקף. תמיד ננהג עם שתי ידיים. למה לא להניח את הידיים בשעה 10 ו- 2 כמו שלמדתי בשיעורי נהיגה? מהסיבה שההגה לא תוכנן להיות מוחזק בשעות אלה. הבט בצורת ההגה: הוא בנוי כך שיוחזק ב 3 ו- 9. מלבד זאת, מתגי האורות והמגבים נמצאים בשעה זו, ובנוסף, באחיזה בשעה 3 ו- 9 נקבל את רדיוס הסיבוב הגדול ביותר בלי להוריד את היד. מה הבעיה עם נהיגה ביד אחת? מלבד העובדה שלא תוכל להגיב במהירות במקרה חירום (משהו שעף מהמשאית לפניך, למשל), זה יגרום לכאבי כתפיים, צוואר וגב עליון. כאשר אנו אוחזים את ההגה ביד אחת משקל היד מושך את ההגה ועלינו לתקן את המשיכה ע"י הרמת ההגה והפעלת שרירי השכמות.


    בתמונה: אחיזת הגה נכונה בשעות 3 ו- 9.
     
  4. כיוון עומק וגובה ההגה: במכוניות רבות ניתן לכוון את גובה ועומק ההגה. נעשה זאת ע"י שחרור הנצרה מתחת להגה. את גובה ההגה נכוון כך שגובה היד המונחת על ההגה (בשעה 3 או 9) תהיה בגובה הכתף ולא מעבר לה, ובלי שההגה יסתיר את לוח השעונים או הכביש. עומק ההגה מיועד לכאלו בעלי גפיים ארוכות וזרועות קצרות או ההיפך.
  5. כיוון גובה מושב: השאיפה היא תמיד שגובה המושב יהיה המקסימלי שאפשר תוך שמירה על מרווח של חמש אצבעות בין הראש לגג המכונית. מה נרוויח מכך? שדה ראיה מוגדל לפנים.
  6. כיוון החגורה: במכוניות רבות ניתן לכוון את גובה החגורה ע"י לחיצה על הניצרה המחוברת למעביר החגורה. על החגורה להיות מונחת על עצם הבריח. אם היא חונקת ומתחככת בצוואר - הורד אותה. אם היא נופלת מכתפך - הרם אותה.
  7. כיוון גובה משענת הראש: על משענת הראש להיות מול הנקודה בה היקף הראש הוא הגדול ביותר.

 

כמה דברים נוספים

  • במכוניות מותקנים כיום מושבים מעולים. בעיות של כאבי גב ושכמות הן תוצאה של תנוחת ישיבה לא נכונה.
  • קשה להתרגל לתנוחת ישיבה חדשה, אל בעזרת מאמץ של שלושה שבועות ניתן להצליח!
  • המכונית שלך לא צפופה. היא פשוט מתוכננת כך שהנוהג בה ישב בתנוחת נהיגה נכונה. אם תקפיד על תנוחת נהיגה נכונה תמצא שיש שפע מקום במושב האחורי!
  • תנוחת ישיבה נכונה היא גם הנוחה ביותר (מונעת כאבי גב, צוור ושכמות) וגם הבטוחה ביותר!

דף הבית  /  פרופיל החברה  /  המדריכים  /  המוצרים  /  מאמרים  /  המלצות  /  לקוחות

גלריית תמונות  /  גלריית סרטים  /  צי רכב  /  טיפים לנהיגה  /  הדוקטור  /  צור קשר

Photographer Ronen Topelberg